Przygotowanie cielesne do praktykowania narciarstwa

Posted on 26/02/2019 2:55pm

Zanim postawimy w bieżącym roku pierwszy raz ślizgi na stoku musimy się do tego odpowiednio przyszykować. Mentalnie, sprzętowo lecz także fizycznie.


Wydolność fizyczna narciarza ma fundamentalny wpływ na pułap bezpieczeństwa.



stok narciarski we włoskich Alpach
Author: gakusei 88
Source: http://www.flickr.com


Jednostka, jaka nie jest dostatecznie przygotowana do narciarskiego sezonu stwarza zagrożenie nie tylko dla swojego zdrowia, lecz także pośrednio dla drugich narciarzy, co wydaje się bezdyskusyjne. Narciarz o małej wydolności prędzej ulega wyczerpaniu, stąd takie bezpośrednie przełożenie tężyzny na pułap bezpieczeństwa. Wynika zatem zapytanie, jak jednostki na co dzień malutko czynne muszą przygotować się do narciarskiego sezonu oraz co powinny czynić w czasie jego trwania, ażeby praktykowanie narciarstwa było dla nich nie jedynie przyjemne, ale również w wyższym stopniu bezpieczne? Osoby, jakie z rozmaitych przyczyn wiodą siedzący tryb życia, muszą bezwzględnie podnieść poziom aktywności fizycznej już w okresie jesiennym. Dla bardziej „leniwych” adeptów śnieżnych sportów zaproponować możemy stosowanie się do reguły: „3 x 30 x 130”, co znaczy, że powinno się realizować wysiłki fizyczne chociaż trzy razy na tydzień, po minimum 30 minut, z intensywnością, która powoduje podniesienie częstotliwości skurczów serca do ok. 130 sk./min. Najodpowiedniej zatem stosować wysiłki o tlenowym charakterze, a zatem pracę o stałej intensywności. Może to być przykładowo bieg truchtem, jazda na bicyklu, jazda na wrotkach, pływanie itd. Jeśli idzie o narty Włochy dodatkowe info są kapitalnym wyborem.




Na blisko 7 dni przed planowanym wyjazdem możesz wykonać sekwencję intensywnych ćwiczeń fizycznych opartych na skurczach ekscentrycznych, a więc takich, jakie cechują się podniesieniem napięcia oraz długości mięśni kończyn dolnych. Osobom początkującym polecam narty z instruktorem - instruktorzy narciarscy.

Tags: SPA, sezon, pływanie